dinsdag 18 mei 2010

Intro...

Deze blog zal gaan over mijn tuin.

Mijn tuin is 900m2 groot en ik werd er gelijk verliefd op, toen wij ons huidige huis samen met een makelaar bekeken. Inmiddels zijn huis en tuin al bijna anderhalf jaar in ons bezit en wordt vrijwel al mijn vrije tijd aan de tuin besteed.



Na 3 jaar geen onderhoud, wachtte er een schone taak op ons. De tuin was een verschrikking, in plaats van het mooi ontworpen fotootje in de brochure van de makelaar (zie foto). Vorig jaar hebben we kilo's klimop, vele coniferen, brandnetels en berenklauwen verwijderd.

De globale indeling van de tuin staat inmiddels ook op papier. De komende 10 รก 15 jaar is de tuin voor ons (het gezin), daarna wil ik mijn droom gaan realiseren; een bezoektuin aanleggen.

Het tuinieren an sich gebeurt grotendeels met de hand, zonder gif en zwaar materieel. Enerzijds uit praktisch oogpunt; zwaar materieel kan niet aan de achterkant van het huis komen (ene kant poort + stenen muur, andere kant garage) en anderzijds vanwege het milieu, vanwege het feit dat er enorm veel leven in onze tuin aanwezig is (gronddiertjes, vogels, vlinders, kikkers, vissen, bijen, hommels, etc) en omdat wij ons eigen water oppompen (geen drinkwater, maar voor de tuin / hogedrukreiniger / vullen van zwembad).



Op dit moment is de moestuin aangelegd en bijna volledig ingezaaid, een 3-tal terrassen in voorbereiding, de kruidentuin uitgebreid (ingezaaid), het boomgaardje c.q. kippendeel in oprichting, en nog veel meer.

Daarom deze blog! Voor vorderingen, foto's, lijstjes en meer omtrent Sarah's tuin.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten