dinsdag 25 mei 2010

Gevonden!

Hij is terug! Mijn blauw-witte akelei :-D
Bij mijn moeder was hij heel slecht opgekomen dit jaar,
een zielig hoopje akelei eigenlijk.
Nog geen 15 centimeter hoog, met maar 3 bloemen eraan.
Dus ik heb vandaag in eigen tuin gezocht én gevonden:







Verder zag ik nog de vierde soort die eindelijk uitgekomen was;
de rood-roze akelei. Zo mooi!
Heb er daar (vrijdag) ook nog meer van gezaaid,
dus ik hoop dat die allemaal nog opkomen.







Na een paar dagen niks in de tuin doen, heb ik vandaag weer een slow-start gemaakt. Morgen weer een hele dag voor de tuin (want geen kinderen thuis ;-) ). Een stuk of tien potten heb ik ingezaaid, met bloemen-mengsels en een paar grote potten met eetbare dingen voor de konijnen (wortels (voor het loof), dille, peterselie en oregano). Verder nog wat onkruid tussen de tegels verwijderd (altijd een fijn werkje.....) en verder vooral lekker genoten van het heerlijke weer samen met de kinderen.

Vanmiddag nog een poos bij de vijver zitten kijken naar de kikkers, het is weer concert-tijd! Een herrie dat die beesten maken....het is maar goed dat ik deels doof ben (door een voorhoofdsholte-ontsteking, wordt aan gewerkt dmv antibiotica). Wanneer ik weer goed hoor zal ik 's morgens wel wakker worden door de kwakende kikkers :)

Hier wat foto's van de muzikanten ;-)































Ik vond ook nog een (hele) late bol in bloei, de Narcissus Professor Einstein;


En deze 'liefjes' vond ik te mooi om niet op de foto te zetten;




Ik hoop van harte dat de voorspelde regen voor morgenavond ook daadwerkelijk over ons heen komt. De moestuin ligt er droog bij, de waterpomp is nog steeds niet werkende, dus de regen is hier erg gewenst! 

Gisteren alle onkruid (zevenblad!) uit de moestuinbakken gehaald en heb gelijk gezien dat al vrijwel alles opgekomen is! 

Moet deze week nog de rest inzaaien (voornamelijk bonen) en dan is 'de moestuin' gewoon klaar. Nouja, dat wil zeggen, qua bakken dan ;-) Het gras komt wonderbaarlijk genoeg ook al op (zonder enige vorm van water) dus dat gaat helemaal goedkomen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten