woensdag 19 mei 2010

Aquilegia

Oftewel akelei! Eén van mijn favoriete planten. Alleen de roze en de paarse zijn nu opgekomen, de blauw-witte is spoorloos verdwenen....









Ik vind akelei prachtig! Een mooie sierlijke bloem aan ranke stelen. En in de meest prachtige kleuren....van wit tot diep donkerpaars. Enkel en dubbel, éénkleurig en tweekleurig.

Ik moet nog meer zaaien (ja nu nog...) want ik heb nog zaadjes voor een blauwe, blauw-witte, donkerrode, roze, en een gele akelei. Maar eerst moet al het onkruid weg.....ik heb vandaag een groot stuk tuin vrijgemaakt langs de vijver. Dat was volgegroeid met klimop (vorig jaar al verwijderd), gras, brandnetels en berenklauw.

Nu dus al mooi een stuk kaal, op wat planten na die ik behouden heb (rabarber! een paar plukken hondsdraf en een aantal stukken kruipend zenegroen). Voorlopig komen daar dus zaailingen in, volgend jaar, of in etappes de komende jaren komen er wel vaste planten in te staan.


Man maakt zich momenteel kwaad op het grasveld wat hierboven links aansluit; alle berenklauw wordt eruit gespit. Daarna maken we het randje tussen tuin en gras verder klaar en gaan we het tegelpad opnieuw aanleggen. Nu zijn de tegels (40x40) aansluitend gelegd, wij willen ze een voetstap uit elkaar hebben liggen en bovendien niet in een rechte rij (brrr) maar een mooi kronkelend pad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten