zaterdag 22 mei 2010

Bloed, zweet en tranen

Bloed, zweet en tranen heeft het gekost, máár het is klaar! Vanaf de vlindertuin tot aan het bruggetje van de vijver (zo'n 30 meter lang en bijna 2 meter diep) is de tuin sinds gisteravond onkruidvrij, met een randje stenen afgezet én ingezaaid. Het is eigenlijk wel te laat denk ik, voor de bloemen. Maar ik heb gezaaid met onder anderen 3 soorten stokrozen, 5 soorten akelei, schildpadbloem, viooltjes, koningskaars, dahlia's (mix), zomerbloeiers (mengsel) en nog wat andere bloemen.

Ook heb ik eindelijk de zonnebloemen ingezaaid (waarschijnlijk ook veel te laat). Een randje langs het nog aan te leggen terras bij de vijver (tussen de ranonkelstruik), bij het speelhuis (foto) van de kinderen tussen de buxus, en tegen de schutting van de buurman naast de vlindertuin. De vlindertuin is een apart stukje tuin (ongeveer 2,5 bij 6 meter) waarin vlinders aantrekkende bloemen staan. Twee vlinderstruiken, margrieten, brandnetels (die staan sowieso overal in de tuin, wel met beleid overigens), lavendel, distels, teunisbloem, munt, vergeet-mij-nietje, en ik heb nog wat zaadjes van verschillende zomerbloei-mengsels gezaaid.



Vooral gisteren een goede slag geslagen, veel brandnetels geplukt die op plaatsen stonden waar ik ze liever niet heb (laat ik drogen, voor de konijnen). Achterste grasveld gemaaid tot waar man alle berenklauw uit heeft verwijderd (hij is op de helft, en mooi dat het wordt :-D ), en dan de rest van het onkruidvrij maken van de tuin langs de vijver afgekregen.



Morgen even lekker niks (we gaan richting mijn moeder, die haar been in het gips heeft) een welverdiend dagje relaxen en barbequen. Maandag even naar het tuincentrum, rozemarijn voor de kruidentuin kopen, en kijken of ze nog aardbeien hebben. Dan de kas nog verplaatsen (toch maar niet op het terras, komt niet helemaal uit), en de courgette, pompoen, kalebas en komkommer naar buiten verplaatsen. 

Genoeg te doen weer de komende week! Man gaat weer bezig met de berenklauw (maandag) en 's avonds gaat ie beginnen met het terras bij de vijver (daar kunnen we mooi 's avonds eten, dan is daar al schaduw!). Ik ga verder met de moestuin; onkruid trekken, nog een stukje omwoelen en gras zaaien, daarna tegelpad leggen van vijver naar toekomstig moestuin-terras. Morgen nog maar even extra genieten van het dagje niksen ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten