woensdag 21 juli 2010

Van Friesland naar moestuin

Van een weekje lekker ontspannen in het koelere Friesland, weer terug naar de hitte in de moestuin.

Gelukkig wilde mijn moeder wel elke dag water komen geven, dus dat is allemaal redelijk goed gegaan!

Vandaag gelijk weer wat geoogst; de paarse bonen, natuurlijk weer wat peulen (mam heeft ook een peultjes-maal geoogst en opgegeten ;-) ) en natuurlijk weer wat radijsjes.
Ik denk dat ik komende week nog bietjes ga oogsten en daar wat lekker mee maak voor komende zondag, dan is Zoon jarig en daar hoort natuurlijk een (feest)BBQ bij!

Hier de paarse boontjes;


Verder is de kalebas al zo'n cm of tien in doorsnede;


De courgetten zijn ook weer een stukje groter;


En vandaag spotte ik nog deze beauty, de purperspanner (Lythria purpurata) die ik nog niet eerder gezien heb:


En nog een gele libelle waarvan ik de exacte naam niet kan achterhalen:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten