dinsdag 27 juli 2010

Bollen-zoektocht

De tijd om voorjaarsbloeiende bollen te planten komt er weer aan! Natuurlijk ben ik al volop aan het zoeken naar mooie bollen voor in de tuin. Eigenlijk ben ik mijn zoektocht begonnen naar aanleiding van de mooie en lekker geurende lelies van mijn vorige blog. Van daaruit kwam ik een aantal mooie webshops tegen met mooie of bijzondere bollen in de verkoop.

Zoals bijvoorbeeld deze webshop met historische bloembollen.
Of deze Buro Bloemen, met ook leuke klokken.
De Bloembol heeft bijzonder fraaie tulpen, zoals bijvoorbeeld deze witte pioenbloemige tulp.

Natuurlijk kwam ik nog een zadenhandelaar tegen, dus heb gelijk de gratis catalogus aangevraagd bij hen. De website van Het Vlaamse Zaadhuis is ook lekker overzichtelijk. Ik zag er ook al leuke groentes die ik wel eens wil proberen, zoals ronde gele courgette, artisjokken, spruitjes, meloenen, wat pompoentjes ;-) en natuurlijk mais voor de konijntjes!

Ondertussen heb ik 'mijn' lelies in elk geval nog niet gevonden dus ik zoek stug door.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten