woensdag 20 oktober 2010

Work in progress....

Gisteren en vandaag druk bezig geweest met een bedrijfsnaam zoeken, logo's ontwerpen en websites registreren. Uitgezocht wanneer de beste tijd is om mijn studie te starten: november 2011. In de tijd daarvoor moet ik zo'n 3000 euro bij elkaar werken ;-) Dan kan ik eerst mijn rijbewijs halen en daarna me een half jaar storten op de studie.
Zodra ik de examens gehaald heb (en dat lijkt me op zich niet een probleem) kan ik starten!

Allerlei dingen ben ik al aan het uitzoeken, wat er gebeuren moet voor het opstarten van je eigen zaak in Duitsland. Werkt wel even iets anders dan in Nederland, dus er dienen nog diverse bezoekjes afgelegd te worden (belasting, gemeente, IHK (vergelijkbaar met KvK in Nederland). Het uitzoeken is droge stof, maar oke, het is voor een goed doel en dat is motivatie genoeg.

Nu nog een baan(tje) zien te vinden zodat ik kan starten met sparen!

2 opmerkingen: