zondag 24 oktober 2010

Regenbogen en hartjes

Wat een prachtige dag was het vandaag! Felle zon, hagel, regen, donkere wolken en regenbogen! We hebben diverse keren prachtige regenbogen mogen bewonderen vandaag.

Al rijdend van Uelsen naar Nordhorn was er een regenboog heel erg dichtbij. Sterker nog; we gingen recht op de poot van de regenboog af! Helaas was daar geen goudpot voor ons te vinden ;-) maar het was iets moois, een regenboog naast je op het weiland. Zo dichtbij was ik nog nooit bij een regenboog geweest. Vanwege de hele donkere wolken die er zo nu en dan waren vandaag, waren de kleuren van de regenboog ook bijzonder fel. Helaas had ik natúúrlijk weer geen camera meegenomen grmbl.....

Maar ik mocht een beetje in de herkansing toen ik vandaag aan het einde van de middag foto's aan het maken was in de tuin. Helaas niet heel scherp vanwege de regendruppels, maar toch:



Afgelopen week had ik ze al een paar keer gespot; de zaadjes van de clematis.... Nooit geweten dat die plant ook zaadjes gaf. Kan lang duren voor ze ontkiemen, heb ik inmiddels al gelezen, tot wel 3 jaar! Affijn, ik ga het maar eens proberen ;-) Wat me opviel was de mooie vorm van de zaden:


Hartjes dus :)

Vandaag heb ik het gras bemest, morgen ga ik bijzaaien met herfstzaad. Eens kijken hoe het er dan volgend jaar bij ligt. Ook morgen op de planning; opruimen van de moestuin. Vrijwel alles is nu geoogst. Gisteren nog een paar (kleine) knolletjes venkel, brocolli en mini-bloemkooltjes geoogst. Alleen de boerenkool staat er natuurlijk nog :) In de tent tegen de rupsen:


En het werkt reuzegoed! Alle nieuwe bladeren zijn vrijwel niet aangegeten :)


Verder nog wat plaatjes uit de tuin van vandaag:

Herfstbladeren

Fluweelboom in pot 

Framboos

Kweektafeltje met braam, framboos(je), appelboomstekjes en fluweelboom

Lampionplant

Ons schuurtje in de moestuin (wordt nog in een ander kleurtje geschilderd)

Veldsla!

 Buddleja x weyeriana 'Sungold' die nu nog in bloei staat.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten