zondag 8 augustus 2010

Geknakte boon en oogsten

De stokbonen zijn zo hoog geworden dat ze geknakt zijn :-( Morgen ga ik kijken of er nog iets te fixen valt. Wel weer een mooi moestuinleermoment voor volgend jaar! Nog véél hogere stokken neerzetten bij de bonen.

Vorige week hebben we bijna elke dag uit de moestuin gegeten. Ik heb ook de aardappelzakken op de kop gegooid, maar dat viel nog een beetje tegen. Heel veel kleine aardappeltjes. Ik vrees dat de planten toch iets meer ruimte nodig hebben, dus voor volgend jaar moeten we nog iets anders verzinnen.


Vandaag nog weer geoogst, en daarbij zaten zowaar mijn allereerste aardbeien! Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen :-D Daar zoek ik overigens ook nog een oplossing voor....ik heb ze nu in grote potten staan maar wil ze volgend jaar heel graag in de volle grond (ivm de uitlopers en het uitdrogen). Maarja, ze moeten we op een plaats waar genoeg zon op staat én ze moeten zich nog wat kunnen uitbreiden zonder dat ik een hele vlakte van aardbeien krijg....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten