dinsdag 29 juni 2010

Heet en wild

Rare titel voor een tuinblog, niet? ;-) Ik zal het uitleggen!

Heet was het buiten, de afgelopen dagen. Pfoeh! Kon ik hoogzwanger van de eerste nog uuuuuren liggen bakken in de zon; na mijn tweede zwangerschap kan ik he-le-maal niet meer tegen de warmte. Het was dus afzien, de afgelopen week. Inmiddels is het vanavond iets afgekoeld, maar de weermannen voorspellen nog meer hitte voor de komende dagen. Dus het zwembadje staat op, voor de nodige verkoeling.


Gelukkig genoeg heeft man de waterpomp weer weten te fixen na een helder moment.



De afgelopen weken was het vooral alleen sproeien wanneer het echt heel erg nodig was. Nu kunnen we weer naar hartenlust de pomp aanzetten. Wegens de enorme tijd die het kost om handmatig te sproeien (minimaal anderhalf uur) hebben we nu zo'n ronddraaiende sproeikop die je helemaal in kan stellen. Héél fijn, want hij sproeit tuinbreed! Dus we beginnen in de moestuin en verplaatsen het ding dan een keer of 4 naar voren toe. Zo wordt alles gelijkmatig én goed besproeid en kunnen we zelf wat anders gaan doen.

Man heeft dus vanavond in de hitte (respect!) het terras bij de vijver afgemaakt. Eerste laag brekerzand tussen de tegels ligt er ook op. Nu moeten de tegels zich eerst een beetje zetten en dan komt er nog een laag brekerzand op.













Daarna kan ik het eindelijk gaan inrichten ;-) Morgen eerst beginnen met de tuintafel, die wil ik opschuren en opnieuw beitsen of oliën (ligt er een beetje aan hoe de tafel er uit ziet na het schuren) en daarna kan 'ie op het terras. Dan komt de schommelbank en een nog te repareren bankje erbij. Wat potten en rondom gras. Volgend jaar willen we nog een soort overkapping maken door een vierkante pergola te plaatsen waarover blauwe regen gaat groeien. Zoiets als dit http://users.telenet.be/mijnwereld/blog/010.09.03.2006.jpg

Ik heb vanavond de eerste boeketten uit de tuin op de vaas gezet en een bloemstuk voor de buitentafel gemaakt. De rozen uit de tuin geuren heerlijk, de hele woonkamer ruikt ernaar. En natuurlijk moeten de rozen op de antieke rozenvaas van mijn oma! :)


Verder een vaas met kamille


Een een bloemstuk met bladeren van de pluimpapaver, knikkende zegge, kamille, lavendel en een nog voor mij onbekende paarse bloem. Een wild (=titel ;-) ) bloemstuk dus. Ik hou daar wel van!

                  
                                        

Geen opmerkingen:

Een reactie posten